Nadat het gat voor de schroefaskoker was geboord, kon er aan de motorfundatie worden gewerkt. Dit is een precies stuk werk, wat nogal wat tijd vergt, maar het kwam voor elkaar.
Zonder medewerking van het Egmondse bedrijfsleven doe je weinig met een project als het onze. Nadat de motor door Pon Equipment was geleverd, werd hij tijdelijk opgeslagen bij transportbedrijf Mart Gul. Toen we zover waren dat de motor in de pinck geplaatst moest worden in verband met het noodzakelijke meetwerk, konden we weer een beroep doen op Mart Gul. Na het verwijderen van hekwerk werd de motor met een mobiel kraantje de pinck in gehesen. Eenmaal in de pinck kon er goed gemeten gaan worden. Hier en daar moest er wat hout verwijderd worden en op een andere wijze weer versterkt. De fundatie was nu zover dat deze gegalvaniseerd kan worden.
Naast de pinck wordt nu hard gewerkt aan de diverse rondhouten. De roeiriemen zijn klaar,evenals de grote ra. Er wordt nu gewerkt aan de fokkemast en fokkera, aan het achtermastje en de roede, terwijl ook het hout bestemd voor de korbomen ruwweg op maat is gezaagd. Ook wordt er ijverig gewerkt aan de blokken en andere tuigonderdelen.
Na geruime tijd zoeken en links en rechts informeren, zijn we er in geslaagd een geschikte trekker te vinden. Het is een voormalige trekker van de KNRM, uit de tijd van de houten motorstrandreddingboten. Met de eigenaar zijn we een acceptabele prijs overeengekomen. De trekker staat inmiddels in Egmond. Over een bootwagen wordt nu goed nagedacht hoe dit op een relatief eenvoudig uit te voeren wijze kan worden gerealiseerd.
Niet onvermeld mag blijven dat inmiddels voor de derde keer aan alle vaste medewerkers en hun partners van de pinck een kerstborrel werd aangeboden door appartementenhotel � Sunny Home � te Egmond aan Zee. Ook de plaatselijke supermarkt en slijterij lieten zich niet onbetuigd met kerststol en een attentie voor de bouwers.